Mijn trainingsschema: hoe kan ik gewicht (krachttraining) of afstand (cardio) invullen bij de oefening?

Mijn trainingsschema: hoe kan ik gewicht (krachttraining) of afstand (cardio) invullen bij de oefening?

In een eerder bericht hebben we al geschreven over waar jij je trainingsschema kan terug vinden in de Virtuagym app… Tijdens jouw bezoek aan SHK kan je zelfs gewicht (krachttraining), afstand (cardio) of andere informatie verwerken bij de desbetreffende oefening in jouw trainingsschema.

Hoe kan je dit doen? Op zich werkt het heel simpel. Je gaat naar Kalender in de Virtuagym app. Dan kies je op de dag dat je de training gaat doen. Jouw coach heeft voor jou jouw trainingsschema al ingesteld voor die dag.Je klikt dan op jouw trainingsschema.

Vervolgens zie je de oefeningen staan uit jouw trainingsschema. Even als voorbeeld kan dit zijn: “Hometrainer, duur”. Klik daar dan op. Je ziet dan de gegevens van jouw oefening “Hometrainer, duur” staan. Je ziet onder een video een tabel staan met 3 kolommen. 1e kolom is de tijdsduur, 2e kolom Afstand en 3e kolom Snelheid.

Als je klaar bent met jouw oefening (bijvoorbeeld 10 minuten fietsen, even het voorbeeld aanhouden van hierboven), dan kijk je op de fiets wat jouw afstand is geweest en deze vul je dan in bij de oefening in de app. Dit doe je dan door op 2e kolom Afstand te klikken. Er opent dan een popup, waar jij je gegevens kunt invullen. Bij Afstand vul je dan de gemaakte afstand. Zodra je afstand hebt ingevuld, wordt snelheid automatisch berekend door de app. Tot slot, heel belangrijk, rechtsboven aan klikken op “Sla op”. Je hebt nu jouw afstand ingevuld bij de oefening.

Nog een voorbeeld voor krachttraining invullen. Je hebt als oefening staan bijvoorbeeld “Abdominal crunch machine”. Oftewel het trainen van je buikspieren middels krachtapparatuur. Nu zie je in die 3 kolommen staan onder de video hoeveel sessies je moet doen. Bijvoorbeeld 3x 12 reps. Nu kan je het gewicht invullen wat je gebruikt voor de oefening. Bijvoorbeeld, als je het gewicht op 40 kg heb staan, dan vul je bij gewicht 40 kg in. Stel je doet 1x 12 reps met 40kg, 1x 12 reps met 45 kg en 1x 12 reps met 50kg… dan kan je dit ook invullen. Dan vul je bij de 1e reeks 40 kg, 2e reeks 45 kg en 3e reeks 50kg.

Als je nu de volgende keer komt om te trainen met dit trainingsschema, dan kan je de voortgang volgen.

Heb je nog geen trainingsschema? Meld je dan bij een van coaches in de fitnessruimte. Ze helpen je graag verder.

DutchEnglish