Image Alt

Senioren

Senioren trainingen 55+

In de fitnessruimte trainen al 15 jaar lang gezellige groepjes senioren. Hun leeftijd varieert tussen de 55 en 85 jaar. Iedereen traint op zijn/haar eigen niveau en de begeleiding is persoonlijk, welwillend en professioneel. Ook bij hersteltraining of trainen met een beperking wordt er goed voor je gezorgd. Na je inspanning is er wellicht tijd voor een kopje koffie of thee of een gezonde fruit smoothie in onze zithoek, aan onze bar of leestafel.

Seniorentrainingen:

  • Switching 55+ in groepjes in de fitnessruimte: op dinsdag om 10.15 uur, woensdag om 10:30 uur
  • Seniorentraining individueel fitness op donderdag om 10:15 uur
  • Body Shape 55+ in de zaal beneden op maandag om 10.45 en om 11:15 uur
  • Body & Mind op dinsdag 20.30 uur en woensdagavond 19.30 uur in verwarmde zalen

Switching 40+

Switching is een circuit groepstraining op eenvoudig in te stellen apparaten onder begeleiding in een apart gedeelte in de fitnessruimte. Je draait iedere paar minuten door naar een volgende oefening. De leeftijd varieert tussen ± 40 en 70 jaar. Alle grote spiergroepen worden in deze groepstraining op uw eigen niveau getraind. Door de wisseling van kracht en cardio oefeningen kunt u optimaal aan uw conditie, botdichtheid en een sterke en gezonde lichaamshouding te werken en blessure’s te voorkomen.

Meer voor senioren

Ook bij andere groepstrainingen zoals BBBB-training, RPM cycling, Zumba, Body Balance, Body&Mind, CX Worx, Yoga en Pilates is de groep 50+ ers ruim vertegenwoordigd. Wij bieden je volop de keuze om ook op wat oudere leeftijd verantwoord te bewegen en daardoor blessure’s te voorkomen, je botdichtheid te bevorderen en hart- en bloedvaten gezond te houden.

Kom langs voor een gratis en vrijblijvende rondleiding

Sommige deelnemers trainen al 25 jaar met veel plezier bij SHK, anderen beginnen net. Een jaartje of een maatje meer of minder: iedereen voelt zich thuis. Kom vooral eens binnen om je goed te laten informeren. Zoek een training die prettig aanvoelt en behaal zo je persoonlijke doel. Probeer alles minstens drie keer, want dan heb je pas je draai gevonden. Overleg altijd met de docent als iets niet goed aanvoelt of laat je bellen voor deskundig advies.