BodyPump: train alle spieren in slechts een uurtje

BodyPump: train alle spieren in slechts een uurtje

Voor beginners en gevorderden! Een stoere les voor alle “dames en heren”. Geen danspasjes en alleen staande en liggende oefenningen. Bij de groepstraining BodyPump train je alle grote spiergroepen en wordt je “strakker”.  Je pompt je spieren zeker NIET op. Wat is BodyPump nu precies? Tijdens de groepsles van 60 minuten train je met een barbell en gewichten naar keuze je hele lichaam, gedurende 1 muzieknummer per spiergroep. Je maakt heel gevarieerd, veel herhalingen, waardoor je stevig wordt uitgedaagd Goede motiverende muziek, een professionele docent en jouw eigen gewichtskeuze inspireren je om de gewenste resultaten snel te behalen.

Met een BodyPump work-out voor het hele lichaam verbrand je veel calorieën, wordt je sterker en strakker, vergroot je je core kracht en verbeter je je botstructuur. Wat wil je nog meer? Doe binnenkort een keer mee met een workout.

De wetenschap achter BodyPump

BodyPump is gebaseerd op HET REP EFFECT. Dit is een bewezen formule waarbij je spieren aanpakt met lichte gewichten en veel herhalingen doet. Met andere woorden: het geheim van het ontwikkelen van strakke, atletische spieren.

Met deze work-out voor je hele lichaam, verbrand je tot wel 540 calorieën. Let wel op! Wij raden het wel aan om niet meer dan 2 tot 3 workouts per week mee te doen. Je moet er voor zorgen dat je een rustdag tussen de sessies hebt zitten. Tevens raden we het aan om hier 2 tot 3 cardio lessen aan toe te voegen zoals RPM cycling, Zumba of cardio fitness. Je hebt dan in no time een strakker en slanker lichaam!

Hoeveel gewicht moet ik tillen tijdens de les BodyPump?

Deze vraag krijgen we vaak van starters bij onze BodyPump groepstrainingen. Er is absoluut geen druk om zwaar te tillen! Juist niet! Tijdens de hele workout doe je juist veel herhalingen doet met het gewicht waarmee je het net volhoudt om de oefeningen op de juiste manier goed uit te voeren met een volledige bewegingsuitslag. Continue vooruitgang is echter de sleutel om het meeste uit iedere krachttraining te halen, dus naarmate je sterker wordt zal je ook graag meer gewicht tillen.

Als je het niet warm krijgt en gemakkelijk het einde van ieder nummer haalt, dan heb je waarschijnlijk wel te weinig gewicht gepakt. Wacht echter ook eventuele spierpijn af! Als je nieuw bent, begin dan met zeer lichte gewichten of zelfs alleen met de barbbell en stop op tijd met de oefening en schud je spieren tussendoor los.

Doe je een keer mee?

Er zijn diverse mogelijkheden als je mee wilt doen aan een BodyPump workout:

  • Maandag om 19:30 uur
  • Dinsdag om 19:30 uur
  • Woensdag om 20:00 uur
  • Donderdag om 09:00 uur
  • Zaterdag om 10:45 uur
  • Zondag om 10:15 uur

Reserveer direct via de app of browser om mee te doen! Nog geen lid? Vraag dan een gratis dag pas om mee te doen met een BodyPump groepsles!

DutchEnglish