• Magnesium

    Het mineraal: Magnesium Magnesium  is één van de weinige voedingssupplementen die we regelmatig aanraden.  Magnesium zorgt er niet voor dat je kilo’s spiermassa gaat aanzetten, toch is het heel erg belangrijk.  Zeker omdat krachtsporters al snel een tekort oplopen aan magnesium. Symptomen van een magnesium tekort en overschot Indien je magnesiumspiegel te laag is, kan

  • Gezonde tonijnsalade

    Gezonde tonijnsalade De tonijnsalade wordt aangemaakt met Griekse yoghurt in plaats van mayonaise. De mosterd is optioneel net zoals de peper en zout. Ingrediënten: Voor 1 potje. 1 blikje tonijn (130 gram uitgelekt) 1 halve rode ui 3 kleine augurken 3 eetlepels Griekse yoghurt 1 halve theelepel mosterd Zout en peper Bereidingswijze: Duur: 10-15 minuten.

  • Eieren in advocado

    Eieren worden gebakken in halve avocado’s voor een bijzonder en erg lekker ontbijt of brunchgerecht. Op smaak gebracht met bieslook en peterselie en geserveerd met knapperig spek. Ingrediënten (genoeg voor twee porties): 2 kleine eieren 1 avocado, door de lengte gesneden en pit verwijderd 2 theelepels verse gehakte bieslook, of naar smaak verse of gedroogde

  • Eiwitrijke Kerststol

    Deze eiwitrijke kerststol gevuld met amandelspijs maakt jouw kerstontbijt compleet! Voorbereiding: 15 min Kook/baktijd: 30 min Ingrediënten voor de kerststol: 3 eieren en 2 eiwitten 75 gram amandelmeel 50 gram kokosmeel (eventueel vervangen voor ander meel) 50 gram vanille eiwitpoeder 5 gram kokosolie 1½ el kaneel 1 el bakpoeder 100 gram krenten of rozijnen snufje

  • Pizza met een bloemkool bodem!

    Voor de bodem: – 1 flinke bloemkool (de grootste die je kunt vinden) – 1 ei – 1 eetlepel gedroogde oregano (of een ander gedroogd kruidje) – 1 klein handje kaas (kun je weglaten) – peper en zout – een scheutje olijfolie om de randjes te bestrijken En verder: …alles wat je lekker vindt op