• Noten gezond? – Top 5 gezonde noten

    Noten gezond? – Top 5 Gezonde noten! Gezonde noten passen in ieder dieet dankzij de hoge hoeveelheid vitamines en mineralen die noten bevatten. Hierbij kun je denken aan ijzer, zink, magnesium en calcium. Maar wist je dat noten ook vol zitten met de mineralen koper, selenium en kalium? Om ervoor te zorgen dat jij jouw

  • Broccoli soep

    Ingrediënten: 2 theelepels olijf olie. ½ medium ui, fijngesneden. 1 steel selderij, fijngesneden. 1 medium los kokende aardappel. 1 broccoli. 500 ml kippen bouillon. Scheutje magere room . Benodigdheden: Snijplank. Schilmesje / mes. Kookpan. Staafmixer / blender. Bereidingswijze: Verhit de olie in een kookpan op licht vuur. Gaar de ui en selderij 3 tot 4

  • Havermout shake

    Havermout shake De shake voor in de ochtend! In een paar minuten klaar Bomvol eiwitten en koolhydraten om de dag goed mee te beginnen Makkelijk mee te nemen naar werk of school Ingrediënten: Voor 1 shake. 2 schepjes eiwit poeder met smaak naar keuze 1/2 theelepel kaneel 1,5 glas melk (of water) 1 eetlepel amandelen

  • Breng je lichaam weer in balans met ontzuren

    Zuur base balans herstellen met voeding Voor onze gezondheid zijn eiwitten een heel belangrijke voedingsstof. In vergelijking met onze voorouders (jagers/verzamelaars) eten we eigenlijk al helemaal niet zo veel eiwitten omdat we steeds meer koolhydraten zijn gaan eten. Het grootste probleem is dat we minder groenten en fruit zijn gaan eten. En juist daar gaat het